Türük Bil Yazısı Yazım Kuralları [Kök-Türkçe]

Bu betiği alarak, Göktürkçe hakkında yeni nenler öğrenirim, kendimi geliştiririm diye düşünüyordum; yanıldım. Mehmet Kömen'in betlerce (sayfalarca) -yaklaşık 110 bet- anlattığı kuralları ben şurada (http://gokturkce.blogspot.com) çok yalın bir biçimde anlatmıştım. Betiğe bakıp da bu yazıları çözecek birini zor bulursunuz, çok karman çorman olmuş.

Mehmet Kömen'den betiğin tanıtımına şu gibi kısımları eklemesini beklerdim;,"Ortak Türk dili için öneri- Uyarlanmış Türk Abecesi - Günümüze bir öneri..."

Bu dediğim başlıkları görseydim zaten almazdım.

Betiğin diline gelince; bu yaşıma dek okuduğum en bozuk Türkçe. Bu betiğe, basıma girmeden önce hiç göz atılmadı mı? Bir olur, iki olur ançıp bu denli de olmaz. Olanaklı ise, geri toplatılıp, yeniden basın.

Hiç yorum yok: