Göktürkçe ile Sanatsal Yazı Çalışması

Arap damgalarıyla yapılan hat sanatını az çok biliyorsunuzdur. Bediz çizmek inanç gereği uygun görülmediğinden yazıya odaklanan sanatçılar, içlerini böyle dökebilmiş, kendinilerini bir biçimde dışa vurmuşlardır.

Türk damgalarında ise, böylesi bir çalışmanın değil izlerini, kendisini bile taşlardan sonra görebilmiş değiliz. Doğrusu, neredeyse görebilmiş değiliz. Yoksa, Irk Bitig olsun, Turfan yazmaları olsun, birkaç ürünümüz var.

Damgalarımızla yazı uzu (sanatı) üzerine çalışmalarım sonucu aşağıdaki bedizi elde ettim.


Balık sözcüğü ile balık yapmaya çalışsam da, pek becerili olamadım. İlerisi için örnek olacağını biliyorum.

6 yorum:

Uğraşı dedi ki...

Bir süredir Orkun abecesi ile güzel yazı uzu konusunda düşünüyor ve çalışmalar yapıyordum. Betiğinizi tesadüfen buldum; bu yeteneğimi geliştirecek ve yayacağım.
İlk çalışmam burada fırça ile akrilik ''atsız'' yazısıdır.

http://i1015.photobucket.com/albums/af273/0Tengiz0/ATSIZ1.jpg

Gökbey Uluç dedi ki...

Damga yazım biçimini çok beğendim. Bütün damgaları (harfleri) böylesi bir biçimde tasarlarsan, yazıyüzü (font) olarak kullanıma sokabiliriz.

Uğraşı dedi ki...

Göktürk Hattı üzerine bir blog açmış bulunmaktayım. Yeni çalışmalar sürekli eklenecektir. Dediğiniz türden tamga tasarımını da düşüneceğim.

Blog bağlantısı:
http://orkunyazisanati.blogspot.com/

Gökbey Uluç dedi ki...

İnceledim, eline sağlık. ;) İzleyeceğim sürekli....

Unknown dedi ki...

Uğraşı kardeşim banada bediz-imza türü bir çalışma yapabilir misin tabi vaktin olur da kabul edersen... "Atakan" "Sançar" "Ata Tigin" atlarından herhangi birini kullanabilirsin. ele yatkın imza türü bir şey olabilir.Kabul etmeni umuyorum.

Adsız dedi ki...

gerçekten ele yatkın bir imza nasıl olabalir bir örnek çok iyi olurdu