Türk Yazı Sistemleri (bétik tanıtımı)


Başlangıçtan Günümüze Türk Yazı Sistemleri bétiğiñ tüm adı bu, yazarı da; Hatice Şirin USER.

Şuana dek okuduğum, övgülere boğmak istediğim azrak araştırma bétiklerinden birini size sunmak istiyorum. Türklerin kullandığı tüm damga dizgelerini, nedenlerini ulayı soñuçlarını yazmış. Soñ yüzyılda Ruslarıñ Orta Asya Türkleriniñ başına ördüğü çorapları, orada kullanılan âbeceleri de okuyabilirsiñiz.

Eski yazılarıñ üstünden de géçilmiş; damgalarıñ geñiş çizelgeleri vérilmiş. Yakında o çizelgeleri buraya da aktaracağım. Soñ olarak şunu diyebilirim; kimi eklemeler ile kaynak bétik konumuna getirilebilir. Örñeğiñ; eski Türk damgaları kısmınıñ üstünde biraz daha durulup; tüm yazım kuralları añlatılabilir. Her bir yazı dizgesi için, örñek tümceler hatta okuma parçaları sunulabilir.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Sitenize dün rastladım. Bazı kısımlarını ilgiyle okudum. Çok güzel bir site hazırlamışsınız teşekkür ederim. Önerinizle kitabı da sipariş ettim 5 dakika önce.Bu kitabın ve sizin de yardımınızla alfabemi öğrenceğim inşallah.

Sayfanızdaki resimdeki tamgalı tişörtü de çok beğendim. Benim de canım çekti gerçekten. Başarılar dilerim çalışmalarınızda.
Saygılar

Gökbey Uluç dedi ki...

Uğrola Adsız,

İyilik dilekleriñiz için sağ oluñ. Her türlü yardımcı olmaya çalışırım, yéterki ilgi gösterip, öğrenmeye çalışıñ.

Bétiği almanıza sévindim. Önerdiğim bétiğiñ alınması konusunda ilk kez geribildirim alıyorum.

Kısakolluyu (tişörtü) kendim için yaptırmıştım ancak baña olmayınca kardeşime giydirip, bedizini çekmiştim. :)