Göktürkçe Dersleri İçin Mülakat

Gün geldi, Göktürkçe dersleri için öncesinde mülakat yapacak konuma eriştik. Birgün bunların olacağını biliyordum azı öngörüyordum ancak böylesi bir süreci yaşıyor olmak, bunuñ içinde bulunmak bambaşka bir duygu.

Türk Dili Derneği, Milli Mefkure Birliği artı BOSGEM işbirliği ile Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi'nde Göktürkçe dersleri vérilmesi için ortak bir girişimde bulunduk da, soñunda bunuñ için katılımcı almaya geldi sıra. Ancak şimdiye değin yaptığımız öbür öğrenekler gibi "kim olursan ol, yine de gel" déğil, öğrendiğinde damgalarımızı başkalarına da aktarabilecek nitelikte kişilere yér vérelim istedik. Böylece Milli Mefkure Birliği'niñ merkezinde mülakatlar almak için çalışmalara koyulduk.

Günlerden 21 Şubat 2015. Fındıkzade tramvay durağında inip (yanımda kardeşim Cafer ile Türk Dili Derneği üyelerinden Fatih Emiroğlu da var) MMB'den Yunus Emre Kandemir éşliğinde merkeze géçtik. Kapıdan içeri girdiğimde elinde başvuru yaprakları ile sıralamayı yapan genç arkadaşlarımız, öte yanda da sergelde oturmuş güngeniñ dolmasını bekleyen katılımcı adayları... Birden yüreğim küt küt atmaya başladı, buşku sardı beni. Böylesini düşlemiştim ancak içinde olunca büyüsüne kapıldım diyeyim eñ iyisi.


Mülakat odasına géçip katılımcıları aldık sırasıyla.

- Neden Göktürkçe öğrenmek istiyorsunuz?
- Daha öncesinden Göktürkçe üzerine bir bilginiz var mı?
- Öğrendikten soñra neler yapacaksınız?


Bunlar benim eñ çok sorduğum sorulardı. Öbür arkadaşlarım da kendi alanlarını ilgilendiren sorularını sorduklarında ben de gokturkcekursu.com üzerinden başvuru yapan arkadaşlarıñ yazmış oldukları özgéçmişlerini okuyordum. Zamanıñ nice géçtiğini bilemedik. 79 kişiyle aytışıp (sohbet édip) onları tanıma olanağı bulduğum için kendimi olcaylı bildim. Çünkü çok değerli arkadaşlar vardı aralarında. Öylesi yétenekler, öylesi birikimli kişiler ki!


Şimdiye değin hiç mülakat vérmedim kimseye. İlk mülakat deneyimimde sorgulayanlar tarafında olmak da ayrı bir deneyim oldu benim için. Karşıdakileriñ durumunu şimdi daha çok añlıyorum.


Mülakatımız bittikten soñra da güzel anılar ortaya çıktığını öbür arkadaşlarımızdan işittik. Birisi "neden benimle kısa görüştüler; kabul édilmedim sanırım" démiş. Bir başkası "kaymakamlık mülakatından soñra bu kolay oldu" diye takılmış bizim Batuhan'a. Onsuz da birçok kişi bekleme odasında birbiriyle kaynaşmış.

Birlik olunca, ortaya da güzel işler çıktığını bir kéz daha kanıtlamış olduk sanırım. Bundan ötrü girişimciliğinden ötrü Milli Mefkure Birliği dönem başkanı dr. Halit Gökalp Küçük'ü kutluyorum.

Hiç yorum yok: